klik-klik malaysia

Thursday, September 2, 2010

Gemuk part 2...

ehem2....hai..disebabkan ade respons untuk i jd penglipur lara...so i'll continue my story okeyh? enjoy!!!!

....aku merapati insan yang aku agak aku kenal..betulkah lelaki itu ADAM? Tiba-tiba, aku dilanggar oleh seorang budak kecil.."papa...jom la balik..yin tak nak sekolah ni..tak best.."..esak budak itu sambil memeluk lelaki tersebut. berderau darah aku..apabila dia menoleh..ternyata..dia adalah ADAM. tapi..dia seorang ayah? tak mungkin! faz telah  memberitahuku bahawa dia masih lagi bujang trang tang-tang..belum berkahwin..masih HOT kata orang..jauh di lubuk hati..aku agak kecewa sebenarnya..namun..hasrat aku untuk bertemu kembali dengan Adam tercapai. Aku berpuas hati."Jangan menangis sayang..papa nak yin sekolah kat sini..dekat dengan umah nenek..ok? papa janji..yin akan dapat ramai kawan-kawan best kat sini..."..suaranya langsung tak berubah..cuma dari gaya percakapan itu..aku dapat merasakan..dia sangat menyayangi anak kecil itu..Wah..Adam sudah menjadi seorang ayah yang penyayang..perubahan yang mampu mencairkan hati seorang wanita. Aku ingin melangkah pergi menjauhi kedua beranak itu..tapi.."maafkan saya errr..cikgu..saya ingin bertanya"..nyaris gugur jantung ni..Ya Allah..kuatkan lah imanku untuk menatap Adam.

aku menoleh dan terus melemparkan senyuman yang paling manis. "ye saya...nak tanya ape ye?".."mm...saya nak cari kelas 1 A..dari tadi saya cari...tak jumpa..guru kelas dia pon saya tak tahu sape.."..aku terkejut..control ain..control.."oh..kebetulan pulak..saya la guru kelas die..saya Cg Ain..".."owh..saya Adam.." sambil menghulurkan tangan..ish..dia ni..nak bersalam pulak..aku sekadar menganggukan kepala je la..dia senyum tanda mengerti. Sejak dari itu..kami berkenalan hanya sebagai guru dan penjaga. ternyata..dia tak mengenaliku. tak mengapalah..memang wajar Adam melupakan Ain yang dulu..Ain badak berendam dah tidak wujud lagi...aku tersenyum mengingatkan raut wajah Adam ketika menatapku..ternyata..aku mempesonakan..alamak..perasan pulak..hehe..aku gembira dalam diam kerana dia telah melupakan aku..

begitulah pertemuan semula diantara aku dengan Adam. walaupun jauh di sudut hati aku masih menyintai Adam..namun aku redha..dia bukan jodohku..Tuhan telah mengaturkan segalanya untuk ku.

itu kisah Ain...camane pulak ngan adam?

hehe....nak tau lagi ker...saya buat page lain ok??? teruskan membaca..haha..(gelak jahat..)

2 comments:

  1. sambung tau sebelum balik cuti raya..nanti awak balik beraya dah lupa jalan cerita tu hik2...

    ReplyDelete
  2. hahaha...okeyh2...saya balik lambat lagi...insyaAllah saya habiskan...kalo tersilap taip 2 maaf yer...=P

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails