klik-klik malaysia

Thursday, September 2, 2010

Gemuk part 3-Adam

asik dengar cter pasal ain je kan? jom kite citer pasal Adam pulak...adam ni jahat sangat ke? or...dia ni sangat kacak? hurmmm...sila rujuk gambar hiasan dibwah..Adam ni mungkin macam dia...nakal...!!! ehehhe



ohoh...mentang-mentang la i suke mamat ni...i imagin la adam macam ni kan? hehehe...jangan marah yer...well...ta mau cter melalut sangat...get straight to the point k?

Kisah Adam:

21/7/1997

aku menyampah la nak pergi sekolah. ini sebab mama dan papa paksa..ish...apela diorang ni...ingat best ke sekolah..dah la cikgu asyik suruh buat kerja je..tapi aku tak pernah buat pun. Tiru orang sudah. siapa yang tak pernah aku tiru ek? Ain la orang pertama aku cari..sebab dia budak pandai..rajin..tapi..body..pergghh...gila gemuk gedempol..bulat..aku suka sakat si Ain ni...dia tak pernah pun marah aku usik dia..cuma kadang-kadang jela..tengah PMS kot...tu yang naik angin tu..tak pela LABI...at least ada jugak la penyeri "belon " dalam kelas aku..haha..(gelak jahat + samseng)
ha...ni la si AIN tu....macam belon (imaginary melampau oleh ADAM)



dalam kelas aku la kan...yang paling cun si Rina...biasala..anak orang kaya..tapi perangai gedik dia tak ubah macam GRO kelab malam. Suka sangat menggoda jantan-jantan ni..especially aku la...budak paling ensem di sekolah kot..hahha..aku dapat tau yang Rina ni..tangkap cintan ngan aku..tapi aku bo layan beb..setakat Rina tu..sepuluh aku boleh dapat..bukan aku tak suka dia..perangai dia yang mengada-ngada sangat...buat aku bosan la..cemburu tah pape..well..kalau nak tau la kan..Rina ni pembuli budak perempuan terbaik la di Perak. itu yang buat aku malas tu. tak de ciri lemah lembut langsung. aku lebih suka Faz..lemah lembut...baik...sopan santun...ish...cair tau..tapi..faz ni lain sikit...dah banyak kali aku ngayat...dia jual mahal pulak...adoyai...

ha..pagi tadi time rehat..aku menyakat la si Ain ni..tapi dia langsung tak marah aku...hai..ape punya orang la..tak de perasaan ke..tak lama lepas tu..aku rasa macam diperhatikan pulak..tup..tup..si Ain ni...renung aku macam nak makan aku!.aku tau la dia besar..mati kena hempap aku nanti..
aku nampak jugak la si Rina ni bercakap-cakap ape ntah ngan Ain tu..lepas tu Rina datang kat aku dengan gaya gedik dia sambil hulurkan kertas. "Adaaaaaam....ni ha...ain bagi kat you...you bacala..."..uish..meremang bulu tengkuk dengar minah ni goda aku..Nasib baik iman ni kuat lagi..aku ambil kertas tu tanpa cakap ape-ape pon...surat rupanya..sebaik saja aku membacanya..berderau darah aku...tak guna punya pompuan...berani dia ada perasaan begini kat aku??

""kehadapan saudara Adam...

Saya ingin memohon maaf andai utusan ini mengguris hati. Sebenarnya, saya suka awak Adam..sangat suka..boleh tak kalau saya nak berkawan dengan awak?

yang mencintaimu,
ain"
 
tanpa berfikir panjang..aku terus membaling kertas tersebut dengan sekuat hati ke arah badak berendam tu..hilang sabar betul aku..tak pasal-pasal aku kena pergi bilik pengetua..si Ain pulak menangis..ei..marah betul aku...
 
2/2/1998

keputusan peperiksaan dah pun keluar...result aku? maintain macam biasa aje..tak lebih..tak kurang bak kata orang cukup makan jela..mama papa pulak berleter tak berhenti-henti..agaknya mereka tak puas hati kot..pedulikan je la..aku mencari-cari Ain..dengan tujuan untuk memohon maaf..ish..menyesal hina orang macam tu..mungkin sebab itu la keputusan aku tidak secemerlang Ain. tapi..aku malu...aku berasa sangat malu setelah mengetahui..surat tersebut bukan daripada Ain. itu pun Faz yang bagitau.."Adam, awak tak rasa ke awak patut mintak maaf dengan Ain?"..."nape pulak? saya tak buat salah ape pun kat dia"..Faz membulatkan matanya lepas mendengar aku bercakap begitu..aduh...Comelnya..."Adam..surat tu bukan Ain yang tulis..Rina yang nak kenakan Ain..Dia yang tulis surat tu untuk menyakiti hati Ain..sebab dia tau Ain suka awak".."eh..yeke? tapi btul ke Ain suka saya? saya tak suka dia...saya suka awak"..sempat je aku melawak..tapi..sebiji penampar singgah ke pipiku..perit..dan penampar itu menyedarkan aku bahawa aku telah menyakiti hati orang yang baik denganku.
 
aku tidak bertemu dengan Ain setelah beberapa tahun berikutan aku melanjutkan pelajaran ke luar negara. cita-cita papaku terpaksa la aku ikut..jadi ahli perniagaan walhal aku langsung tak berminat.setelah 5 tahun merantau , aku pulang ke tanah air. Menetap di Perak memang menjadi pilihanku..aku berharap untuk bertemu kembali dengan Ain. Faz sudah pun menjadi milik orang.Aku mungkin termakan sumpah. "AIN..maafkan aku.."


5/5/2005

"adam, azrin kena pergi sekolah hari ni.."..aku baru je nak melelapkan mata..tugasan semalam baru je aku siapkan tadi. mengganti posisi papa sebagai Pengarah syarikat ni agak berat..kalau dulu..kalau tak siap kerja rumah..orang pertama aku cari adalah AIN...Ain...kau kat mana ye sekarang..ish...mabuk kepayang ke aku?
aku ke sekolah menghantar Azrin..tapi..mane pulak kelas 1A? mane aku nak cari kelas ni? bangunan bukan main lagi tinggi...takkan aku nak intai satu-satu tingkat? uish...memang cirit kalau aku buat..Ain pon boleh jd lidi..


hahaa....memang melampau...Ain takkan jadi kurus punya la..tiba-tiba..Azrin datang memelukku...sambil menangis..aku memujuk azrin...tapi...aku terasa seperti diperhatikan..fuhlamak...cun giler pompuan ni...hurm..ade name tag...mesti cikgu sekolah ni..tegur la jap..

"maafkan saya errr..cikgu..saya ingin bertanya"..aku beranikan diri untuk bertanya..dan wanita tu menoleh..memang cun...senyuman yang ikhlas...aku terpana seketika apabila mendengar suaranya yang lembut..halus...lunak.. "ye saya...nak tanya ape ye?"..aku tetap berlagak macho..tapi dalam hati Tuhan je yang tahu.."mm...saya nak cari kelas 1 A..dari tadi saya cari...tak jumpa..guru kelas dia pon saya tak tahu sape..".."oh..kebetulan pulak..saya la guru kelas die..saya Cg Ain.." La..guru kelas azrin...memang nasib aku baik...ada can la nak ngorat...."owh..saya Adam.." ujarku sambil menghulurkan tangan..tapi aku nampak riak wajahnya berubah...dia tersenyum dan menunduk hormat...aku mengerti..dia bukan la calang-calang wanita...dia lah calon Isteriku.. selamat berkenalan Ain..

 sejak pertemuan dengan Cg Ain, aku tidak lagi mengingati Ain. kebetulan pulak nama mereka ni sama..ish..tak mungkin orang yang sama...Ain tu badak...Cg Ain ni model..aah...aku nak bagitau mama la..nak suruh mama siasat Cg Ain ni...

6/5/2005

aku berpakaian kemas untuk menghantar Azrin ke sekolah..mane la tau...boleh jumpa Cg Ain lagi..dan ternyata..sangkaanku benar..Cg Ain sedang melangkah menuju ke kelas.."maaf cg...saya terlambat menghantar Azrin hari ni", sapaku kepada Cg Ain.."tidak mengapa encik Adam, budak-budak..memang susah sikit bangun pagi..saya faham..Azrin...masuk ke kelas ye.."..mak aih...cara dia melayan Azrin..memang meruntun hati...dia bakal menjadi seorang ibu mithali..tiba-tiba aku menjadi berani.."cikgu...boleh saya dapatkan nombor telefon? bukan ape...saya risau...Azrin tak pernah berjauhan dari saya...mane la tau kalau dia menangis"..aku bagi alasan dengan yakin...aku nampak..Cg Ain macam tercengang dengan permintaanku...dia kelihatan agak keberatan...

~ikuti sambungan episod last esok yer....saya ade keje sikit...hahaha...jangan marah...kalo boleh...hari ni jugak saya habiskan...tke care...bye..~

6 comments:

  1. jgn buat hepi ending g...
    haha XD

    ReplyDelete
  2. aku reka ke cter ni?
    hahaha...aku sndiri pon x tau...=P

    ReplyDelete
  3. gee..sejak bila jadi penglipur lara nih...buat geram2 ending eh bagi ain nih marah adam puas2..lepas tuh ain ada bf lagi handsome dari adam ahhaha..(gelak evil)....

    ReplyDelete
  4. eh azrin ni anak sape? takde cite pun adam da kawin..

    ReplyDelete
  5. mak oiii~~~
    panjang nyer citer..
    mmg penglipur lara r mu ni...haha

    nntila aku sambung baca blik.
    baru separuh, dah berpinar2 bijik mata.
    huhu

    ReplyDelete
  6. yan: hahha....yan tggu la ending...blum siap lagi ni...
    pn hanis: jeng2.....suspens...tggu la...=P
    huda: hahha...tu la...aku pon terkejut...pnjang giler beb...aish...=P

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails